Haridustehnoloogilise taristu 2. kodutöö

Standard

Kuidas toimib infostruktuur meie koolis?

Info vahetamine ja edastamine on ilmselt igas koolis väga suure tähtsusega. Info ei liigu õpetajate meelest kunagi liiga hästi ja ikka on mõni kolleeg, kes ei ole kunagi midagi kuulnud ega lugenud. Suurem osa infost jõuab õpetajateni e- posti teel ja  Stuudiumi kalendri kaudu, lisaks toimuvad veel iganädalased infominutid. Infotahvel on küll õpetajate toas olemas, aga sellest aastast seisab see kasutuna.

E- postina on meie koolis kasutusel Gmail, õpetajatel on olemas oma list, et kõigile korraga infot saata. Samuti kasutame agaralt Drive võimalusi ühiselt mõnd dokumenti redigeerida. Näiteks on meie õpilaste individuaalse arengu jälgimise kaardid Drive-is. Eelnevalt olid meie õpilaste HEV- dokumendid valla pilveserveris, aga dokumentide pidev alla ja üles laadimine oli tülikas, õpetajad suutsid teha ühele lapsele mitu erinevat jälgimiskaarti, lõpuks oli see jällegi suur töö, et kõik erinevad täiendused saaks jälle ühte faili kokku kopeerida.

Igal õpetajal on töö tegemiseks kooli poolt antud sülearvuti, kõigil on võimalus uudistega kursis olla.

Meie kooli kodulehele lisavad infot kooli sekretär, huvijuht  ja raamatukoguhoidja.

Meie koolis on kasutusel Stuudium. Suurem osa lapsevanematest on aktiivsed kasutajad, kahjuks ei saa seda öelda meie kooli õpilaste kohta. Nooremad õpilased kasutavad esmase infoallikana oma õpilaspäevikut, vanematelt õpilastet eeldaks aktiivset elektroonilise päeviku kasutamist, sest lisaks kodustele töödele kirjutavad õpetajad sinna hinnanguid õpilaste töödele. Õpetajad kasutavad aina rohkem ka Tera võimalusi.

Oleme koolis väga aktiivselt kasutusele võtnud Stuudiumi kalendri, kuhu õpetajad saavad märkida oma töölt puudumise; üritused; kalendri kaudu saab ka broneerida tahvelarvuteid, koolibussi, fotoaparaati ja  videokaamerat. Meie kooli sülearvutiklass on veel nii uus, et sülearvuteid pole veel broneeritavate asjade hulka lisatud.

Meie kooli õpetajate toas on elektrooniline tahvel, millelt saab enamasti vaadata tunniplaani ja kust saab ka oma tunniplaani otse printida. Tunniplaan on koostatud Timetables programmiga ja on kõigile nähtav ka kooli kodulehel. Probleemiks on tunniasendused, head lahendust pole me sellele veel leidnud. Me ei kasuta asendusteks ei tunniplaani programmi ega ka mitte Stuudiumi võimalusi, sest meie infotehnoloogi sõnul on see liiga töömahukas. Asendustest saavad õpetajad teada emaili teel.

Koolis on võimalik infot edastada ka kooliraadio kaudu, aga seda võimalust taaskord ei kasutata.

Kui õpetajatelt küsida, siis on ühest küljest mõttetut infot liiga palju ja vajalikku infot on mõnikord üsna keeruline märgata. Kõige huvitavam info levib millegipärast ainult suulisel teel.

 

 

One response »

  1. Väga hea valitud teemapüstitus.
    Infot on alati puudu ja alati üle. Mõistlik on määrata ametlikud kanalid, mille kaudu suhtlus käib ja see läbi suruda. Olgu ta kasvõi õpetajate toas kasutul stendil üles joonistatud:)

    Pilvelahendused on head, kui inimesed oskaks neid kasutada, ehk kasutaks otse faili täitmist veebis. Kui nad seda alla laevad, siis on olukord umbes sama kui veebilehti välja prinditi, et neid lugeda.

    Meil on ka tööl HEV lahendus pilves, aga kuna sinna pidi logima eraldi, siis see oli tavaõpetajale piin. Seega uus otsus, mis tuli.. oli, et HEV grupp tegeleb ja klassijuhatajaga täidetakse siis koos, kui vajadus on. Kuna enam komisjonid selliseid pabereid koolilt ei nõua, siis muutus nende kaartide tegemine natuke ebavajalikuks. Palju olulisem küsimus on see, et aineõpetaja saaks kätte HEV lapse kohta käiva tegutsemisjuhendi kätte otse ekoolist, teie puhul siis Stuudiumist. Selleks kasutage Tera võimalust. Tegelikkuses, ma arvan et stuudiumi tegijad looks teile ka täidetava ja muudetava HEV vormi otse stuudiumisse, et kaoks pilvelahenduse vajadus. Olen nendega rääkinud sellest ja nad olid huvitatud, kui keegi seletaks, mida vaja oleks. Kahjuks meie kool ei saanud endale Stuudiumit.. ja see arendus jäi katki.

    Mida teha nendega, kes ei saa infot kätte.. ega ei teegi midagi.. sest kui ei taha sant kõndida, siis ei saa teda ka sundida. Palju hullem mure on see, et tänapäeval saavad enamus info kohe kätte ja see muutub tülikaks. Näiteks varasemalt osad saatsid öösel emaili, nüüd aga pannakse seda pahaks, sest mobiil hakkab öösel piiksuma kui kiri saabub:)

    Tunniasenduste teema on tõesti keeruline, sest alguses tuleb üks asendus ja sis äkki võib tulla asenduse asendus. Haiguste perioodil ei toimi tegelikult miskit head kui oleks kuskil see logiraamat ekoolis, kus seda kasutada saab. Minumeelest stuudiumis oli selline sein olemas? Äkki see oleks mõistlik koht? Ja kui ei ole, siis jälle tellige! Tellige! Koolil võiks olla kõik asjad ühes kohas, et ei peaks olema EHIS, KIS, pilv, email ja teab mida veel..

    Meeldib

Lisa kommentaar

Kommenteerimiseks palun logi sisse, kasutades üht neist võimalustest:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s