Haridustehnoloogi roll

Standard

Haridustehnoloogi suurim roll on õpetajate inspireerimine. Õpetajad võivad küll mõista vajadust uutmoodi õpetamiseks, aga neil ei pruugi olla piisavalt teadmisi, milliseid valikuid ja võimalusi pakub tänapäeva tehnoloogia.

Haridustehnoloogi ülesanne on olla kursis kõige uuega ja pakkuda õpetajatele oma töö huvitavamaks (ja lihtsamaks) muutmise võimalusi.

Meie koolis töötav haridustehnoloog tegeleb õpetajate individuaalse koolitusega. Kui kooli saabub uus vidin, siis tema tutvub sellega ja aitab ka õpetajatel uued vidinad kasutusele võtta. Meie koolis on 3 erineva tootja interaktiivseid tahvleid ja kõigi nende kasutamine on mõnevõrra erinev. Haridustehnoloog küll korraldas õpetajatele koolitusi tahvli kasutamise kohta, kuid see lõppes ikkagi individuaalse nõustamisega, sest õpetajate tase on väga erinev ja õpetuse sisunõuded seega samuti.

Suurepärane on jätta haridustehnoloogi tööks mistahes ette tulevate probleemide lahendamine näiteks tunniplaani tarkvara kasutamise kohta, sest temal on aega selliste küsimustega tegeleda.

Meie kooli haridustehnoloog nõustab ja abistab kõiki Stuudiumi kasutamisega seoses. Kui kellelgi on probleeme kooli postkastiga või Drive´i lisatud dokumentidega, oskab ta kohe aidata.

Haridustehnoloog pakub oma oskuseid alati ka erinevate veebiküsitluste läbiviimisel, olles suureks toeks kooli juhtkonnale.

Hea haridustehnoloogi ja IT olemasolu koolis mõjub mõnes mõttes ka õpetajate arengule pärssivalt, sest professionaalne abi on alati käepärast.

Mind on õnneks või kahjuks ümbritsenud oma ala professionaalid, seega pole ma pidanud mitte midagi olulist riistvarast teadma.

Kasutan õppetöös Promethean interaktiivset tahvlit. Armusin sellesse tahvlisse esimesest hetkest, kui seda Glasgows haridusfestivalil nägin. Ma polnud sellist tahvlit näinud üheski koolis, aga kujutasin ette, kui põnev oleks sellist tahvlit kasutada. Paari aasta pärast sain täpselt sellise tahvli oma klassi ja olin üliõnnelik. Tahvli kasutamise õppimine oli väljakutset pakkuv. Esimestel aastatel tutvusin väga palju teiste õpetajate koostatud õppematerjalidega. Tõlkisin palju inglisekeelset materjali, otsisin sobivaid õppemänge, lisasin ka ülesandeid õpikutest kulutades tohutult aega. Nüüd on Avita õpikute PDF versioon koos lahendustega õpetajatele saadaval, saab kerge vaevaga õpilastele tahvlile näitamiseks sobilikud ülesanded välja valida ja ka lahenduskäike näidata. Lõimitud õppe raames saab õpilastele ka inglisekeelseid materjale näidata, inglise keelt ja matemaatikat on väga lihtne sel moel lõimida. Usun, et pole kaugeltki kõigi võimalustega kursis, mida interaktiivse tahvliga teha saab, aga tunde on tahvli kasutamine väga palju muutnud. Töökohta vahetades sai määravaks sama tahvli olemasolu klassis.

Usun, et suurimad õnnestumised on veel kõik tulemas.

Suureks väljakutseks pean esmalt tööaja jagamist õpetajate nõustamise vahel ning uute oskuste omandamise ja kolleegidega suhtlemise vahel. Hetkel tundub, et nii palju on õppida. Suurim väljakutse on aga kõik, mis on seotud riistvaraga.

Üks vastus »

  1. Eks inimesed kipuvad tegelema sellega, mis neile meeldib. Teie HTle meeldib teha igasugu muud asja, mida koolis on vaja, aga mis arvatavasti ei ole tradistioonilise HT ülesanne. Nagu ise mainid on see ühelt poolt õnnistus neile, kes selle alaga tegeleda ei viitsi, aga tekitab õpitud abitust.
    Karta on, et nii tõesti on väga ebameeldiv tulla mingi hetk välja mugavustsoonist. Kuna teised koolid kasvatavad digi ja sotsiaalselt kapitali igas inimeses, siis abi ja vahel ka asjade ärategemine kellegi eest, kelle kohustus see on.. on ettevõttele karuteene tegemine.

    Oma töös tasub alati mõelda läbi ajalise kulu ja kasu suhte.
    Tuleb leida need 3 asja, mis muudavad 80% elu paremaks, kiiremaks ja mugavamaks. Ülejäänud 20% tegelikuses ei määra midagi, on vaid ilu. Ja enamasti on see tegija enda silmades, sest teised seda 20% puudujääki üldjuhul ei märka.

    Meeldib

Lisa kommentaar